Culinaire campagne België

Zeeland op de kaart

In samenwerking met het NBTC, Cheese Valley en Visit Veluwe zetten we Nederland als culinaire topbestemming op de kaart in Vlaanderen. We raken de Vlaming recht in het culinaire hart, waarbij ze natuurlijk niet om Zeeland heen kunnen. Met deze campagne dragen we bij aan toeristisch herstel van de Vlaamse markt.

Culinair als strategisch thema

Dat Zeeland een prachtige kust heeft is bekend bij onze Zuiderburen. En hoe een goede avond ‘op restaurant’ eruit ziet weten ze als de besten. We laten ze Zeeland (her)ontdekken door te laten zien dat Zeeland ook vele gastronomische ervaringen op topniveau te bieden heeft. 

Dit doen we door middel van een brede imagocampagne vanaf augustus 2020, waarin Nederland als culinaire topbestemming op verschillende manieren belicht wordt. We hangen het culinaire verhaal van Nederland vast aan een aantal grote namen en hét toonaangevende gastronomische merk op de Belgische markt: Gault&Millau.

Gault&Millau

Culinair Nederland wordt dit jaar o.a. zichtbaar bij Gault&Millau via hun (online) kanalen, populaire gids en (aangepaste) hoogstaande culinaire event. Op Holland.com komt alles over Culinair Nederland samen. Zeeland is hier als partner zichtbaar met specifieke content over zilte zaligheden en culinaire hotspots. Een brede online campagne, nieuwsbrieven en video leiden naar deze pagina’s. Het Zeeuwse product én de bestemming Zeeland staan centraal in de uitingen.

Chef-kok Wouter Kik

In de video’s volgen we Belgische topchefs tijdens hun ontdekking van Culinair Nederland. Chef-kok Wouter Kik van restaurant Codium in Goes gaat samen met een Vlaamse chef werken rond een Zeeuws streekproduct. We worden meegenomen naar de plek waar het product vandaan komt en Wouter Kik laat zien hoe hij dit gebruikt in zijn keuken. 

PR

Via persberichten, een persreis, bezoeken van bloggers en een samenwerking met de bekende Vlaamse presentator en kookfanaat Sven Ornelis (Would be Chef), vergroten we de media-aandacht voor Culinair Nederland. Met de totale inzet van deze culinaire campagne verwachten we miljoenen Vlamingen te bereiken.

Planning

De timing en inhoud van de campagne worden voortdurend aangepast aan de actuele situatie in Nederland en België, zodat het past in de huidige tijd. Een tijd waarin we ons hard maken voor toeristisch herstel. Daarin speelt bezoek uit Vlaanderen een belangrijke rol. Deze campagne draagt hieraan bij, met deze onderdelen:

Publicatie in Goodbye Magazine                - juli
Awareness campagne Culinair NL             - ̶a̶u̶g̶ & ̶s̶e̶p̶t̶ (uitgesteld)
Online campagne Zeeland                         - s̶e̶p̶t̶e̶m̶b̶e̶r̶   (uitgesteld)
Gault&Millau event, online en social          - november, december
Persreis en persbericht                              - september, oktober
Video, online campagne en Sven Ornelis  - maart, april (2021)

Meer weten?

Interesse in deelname of vragen over deze campagne? Neem contact op met Anneke Woudstra: a.woudstra@vvvzeeland.nl