Persbericht: VVV Zeeland sluit 2019 met een positief resultaat af

VVV Domburg.JPG

VVV Zeeland heeft haar basis weer op orde.

Domburg, 9 juli 2020 - Afgelopen week bracht VVV Zeeland haar jaarverslag 2019 uit. Hierin maakt de organisatie bekend dat zij, ondanks het luiden van de noodklok in mei 2019, het boekjaar 2019 met een positief resultaat heeft kunnen afsluiten. Kostenbesparingen, verbeterd inzicht in de financiƫn en sturing op de omzetontwikkeling hebben bijgedragen aan het positieve resultaat.

Positief exploitatieresultaat
In 2019 is hard gewerkt aan het terugbrengen van de verliezen, die de afgelopen vier jaar zijn ontstaan. VVV Zeeland heeft de personeelskosten en het ziekteverzuim weten te verlagen. Per afdeling zijn de budgetten inzichtelijk gemaakt waardoor men tussentijds beter kon sturen op de uitgaven. Daarnaast had de organisatie een meevaller dankzij een prijsindexatie van subsidies die werd verhoogd door gemeenten en Provincie. Het uiteindelijke positieve resultaat voor belasting is €18.000.

Stabiele organisatie
VVV Zeeland heeft haar taken op, onder andere het gebied van gastheerschap en bezoekersmarketing, niveau weten te houden. Ook in de turbulente tijd voor de toeristische sector door corona en parallel daaraan haar eigen transitie, is VVV Zeeland in staat gebleken om een goede bijdrage te leveren aan het voorlichten, gidsen en het herstellen van de vraag van het toerisme in Zeeland. Daarmee is aangetoond dat de basis voor een stabiele organisatie in 2019 is gelegd, waardoor een transitie naar een nieuwe marketingorganisatie mogelijk is. 


Continuïteit VVV Zeeland
Ondanks een overall positief resultaat in 2019, is er nog geen euforie bij directeur Erik van den Dobbelsteen. “Ik ben trots op de medewerkers van VVV Zeeland, zij hebben het afgelopen jaar veel werk verzet en de basis van de organisatie weer op orde gekregen. Doordat er in 2019 geen financiële ruimte was voor uitgaven aan investeringen en/of innovaties is de organisatie voor de lange termijn niet houdbaar. Daarom werken we nu aan een ontmanteling van VVV Zeeland en een overdracht van toeristische taken aan derden en de nieuwe marketingorganisatie”. De nieuwe marketingorganisatie dient per 1 januari 2021 operationeel te zijn.




NOOT VOOR DE REDACTIE

________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Erik van den Dobbelsteen, directeur VVV Zeeland, tel. 06-11705367 of email: e.vanden.dobbelsteen@vvvzeeland.nl.

« Terug